Rørleggeren digitaliserer

Salgssjef, Johnny Kvalheim, med appen.

Rørleggeren digitaliserer

Pressemelding

Vi digitaliserer som aldri før —både som privatpersoner og arbeidsplasser. Likevel skjer utviklingen raskere enn de fleste av oss klarer å henge med  på og byggebransjen har blitt eksempelet på den minst produktive og endringsvillige.

«Det er derfor gledelig å se at stadig flere rørleggere ser verdien av å kombinere smarthusløsninger med sine rørinstallasjoner, som f.eks. Arjonfloor vannbåren gulvvarme,» uttaler Johnny Kvalheim, salgssjef i Armaturjonsson.

Vi merker en betydelig vekst og interesse for smarthussystemet Arjonsmart, som kan styre alt fra vannbåren varme til smarthusenheter og vannstoppventilen Arjonstop Connect. Systemet muliggjør fjernstyring og feilsøking uavhengig av hvor rørleggeren måtte befinne seg. Det eneste det krever er internett og pålogging i appen via PC, nettbrett eller mobil.

Dette betyr at tidligere kjøre- og ventetider i mange tilfeller kan benyttes til produktivt arbeid. «Dette er en vinn-vinn situasjon for mange. Kunden slipper å vente unødvendig og rørleggeren kan bistå raskt. Og én ting er boligeiere, men bare tenk på hvilke fordeler dette gir for driftsansvarlige på skoler, hotell eller institusjoner. Man har full oversikt til enhver tid og kan sette opp kjøreplaner og ukesprogram etter eget ønske.»

Skal man være konkurransedyktig fremover må man holde seg oppdatert, tilby de gode løsningene og jobbe smartere. Målet er at rørleggeren skal kunne få en større del av jobben, den delen som tidligere gikk til f.eks. elektrikeren. Det skal ikke så mye til, men man må ha kunnskapen og viljen til å tilby kunden smarte produkter.

Mulighetene med systemet er mange og Johnny gleder seg til flere får øynene opp for vannstoppventilen Arjonstop Connect. Det at den styres fra samme app som de andre enhetene i Arjonsmart-serien er på mange måter prikken over i-en. «Hvem er det som ikke ønsker seg alt i én app?» avslutter Kvalheim.