Dette sikrer deg god bunnlinje

Dette sikrer deg god bunnlinje

Medeier og avd.leder i Asbjørn Nordsveen AS mener kvalitet, tilgjengelighet og god bistand «spiser pris til frokost».

Etter en litt traurig kjøretur, langs en E6 under kraftig ombygging, og et vær som varsler om mørkere årstid, så ankommer vi Moelv og rørleggerfirmaet Asbjørn Nordsveen AS.

Selvfølgelig er det Paal Bergsodden, medeier og avdelingsleder, som møter oss som en strålende sol. Vi er plutselig tilbake til sommervarme og lysere årstid. Han ber oss vente noen minutter for å gjøre ferdig anbefalingene overfor et par som er i butikken for å fornye badet sitt. Vi overhører Paals selgeregenskaper, og er veldig sikre på disse kundene kommer ikke til å handle varene på nettet eller andre steder. De har skjønt hvorfor det er viktig å handle slike varer fra en fagmann. Nytt bad er tross alt litt viktigere enn å kjøpe seg en ny bukse eller en ny TV.

– Så lenge vi er fremme i skoene og forklarer kunden hva de egentlig får med på kjøpet fra oss fagmenn, så frykter vi ikke den stadig økende konkurransen fra nettbutikker og andre varehus som kun selger en og en vare, forklarer Paal.

Han bygde opp sin egen rørleggerbedrift i Moelv frem til 2013, hvor han fusjonerte sin virksomhet sammen med Asbjørn Nordsveen i Brumunddal. Sammen fortsatte de veksten, og er nå blant de mest lønnsomme rørleggerne i bransjen.

 

Hva er hemmeligheten?

– Alt dreier seg om mennesker. Vi er 22 rørleggere som alle er oppriktig opptatt av livslang læring, og stadig jobber for å bli litt bedre hver dag. Vi har en god læringskultur i bedriften, hvilket betyr at vi utfordrer hverandre til stadighet. Vi passer på å ha jevnlige samlinger hvor vi enten benytter eksterne lærerkrefter, som f.eks. Armaturjonsson som kurset oss i sprinklersystemet red pipe for noen uker siden, eller at vi utveksler erfaringer internt. Jeg har aldri skjønt de som sier at “her sitter kulturen i veggene”. Hos oss er kulturen i alle fall under huden i hver enkelt medarbeider. Det er ingen «lone riders», alle spiller på lag for å gjøre hverandre gode.

– I hele vår vekstperiode har vi benyttet Armaturjonssons produkter. Det er mange grunner til det, men for oss er kvalitet og tilgjengelighet samt god bistand det viktigste. Disse elementene «spiser pris til frokost». Produkter kan være så billige de vil, men det som virkelig betyr noe er vår egen produktivitet og kvalitet. Som medlem av Bademiljøkjeden vet vi likevel at produktprisene er godt ivaretatt. Vi skal sove godt om natten, og i et såpass lite samfunn som vårt møter vi til stadighet våre kunder, og vi skal være trygge og stolte av den jobben vi gjør.

 

Sånn proffer vil ha det

– Vi vil si at Armaturjonssons medarbeidere samlet og hver for seg lever opp til sine verdier; løsningsorienterte, innovative, pålitelige og imøtekommende. De lytter til våre behov og utfordringer, og tilpasser seg disse. Akkurat sånn proffe rørleggere vil ha det.

– I tillegg vektlegger vi også overfor våre kunder at Sanipex tappevannsystem fra Armaturjonsson minimerer risikoen for biofilm, med groing av legionellabakterier som følge. Det samme gjelder når vi selger inn vannbåren varme, med Armaturjonssons Arjonfloor. Det er viktig at vår bransje vet å opplyse om vårt miljøansvar også.

– Jeg må til slutt fortelle om vårt interne omsetningsprosjekt; «Route 66». Om vi når 66 mill. i omsetning i 2018, så reiser vi alle sammen til Las Vegas neste år. Og så langt er vi faktisk helt i tråd med dette målet! Route 66 – here we come!