Armaturjonsson AS overtar elektrobedriften Enira Vest AS

Kjell Bernt Kalland (Armaturjonsson), Morten Eikre (Enira Øst AS) og Frode Laksy (Enira Vest AS).

Armaturjonsson AS overtar elektrobedriften Enira Vest AS

Pressemelding

Armaturjonsson AS, som inngår i Ernstrømgruppen AB, har avtalt overtagelse av 100 % av aksjene i tavleprodusenten Enira Vest AS i Bergen.

Enira Vest AS startet i Bergen i 2011, og er i dag markedsledende i Hordaland innen produksjon og montasje av elektrotavler og strømskinner for byggebransjen. Fire av de tidligere eierne vil fortsette i virksomheten, mens den femte selgeren kun vil konsentrere seg om sitt selskap Enira Øst AS på Hokksund.

«For Armaturjonsson har dette ligget i vår strategi en stund, å skulle bredde oss til andre fag som også leverer til norsk byggbransje.  Enira Vest kompletterer oss på en god måte; der Armaturjonsson leverer vannrør leverer Enira Vest strøm. Vi gleder oss til å jobbe sammen med alle nye medarbeidere i Enira Vest AS» - sier Kjell Bernt Kalland i Armaturjonsson AS.

«Vi ser frem til godt og konstruktivt samarbeid med den nye eieren, og gleder oss til å komme i gang med videre vekst» sier Frode Laksy, som fortsetter som daglig leder i Enira Vest, og som dessuten er en av selgerne.